A 21. század elején feltevődik a kérdés, hogy milyen módon
lehet része az egyház a fiatalok életének? Ahogy a mondás is tartja, ha Mohamed
nem megy a hegyhez, a hegy kell menjen Mohamedhez.
Úgy gondolom, egyre inkább arra van szükség az evangelizáció
szempontjából, hogy az egyház
vegye fel a kapcsolatot a fiatalokkal. Hisz a
fiatalok olyan úton indultak el, amely a passzivitás útja: passzívak a
vallással, az egyházzal szemben. Erre megoldást talán a közösségi oldalak
nyújthatnának, hisz már XVI. Benedek pápa is a hit terjesztésének fontos
színterének tekintette a közösségi oldalakat. Úgy vélte, nem pusztán azért van
szükség a kommunikációnak erre az új eszközére, mert a katolikus egyház lépést
akar tartani a korral, hanem mert így mindenkihez el tudja juttatni az
evangélium üzenetét. Valóban ez az a felület, ahová emberek milliói
látogatnak fel naponta, csak néhányat említve: Facebook, Twitter.
Az emberek nagy része ezeken az oldalakon szembesül a
mindennapi hírekkel, tartja a kapcsolatot ismerőseivel, barátaival, olvas érdekességeket.
Miért ne találkozhatnánk ugyanitt a szentatya üzeneteivel? Ferenc pápa, átvéve
elődjétől, XVI. Benedektől, Twitter fiókon keresztül is kommunikál híveivel. Ő
is belátja, hogy ezekkel az új eszközökkel teljesen új csoportokat képes
megszólítani az egyház.
Véleményem szerint a 21. században a közösségi oldalakban
rejtőzik az evangelizáció kulcsa, hisz a fiatalokat a saját közegükön keresztül
kell megszólítani. De nem elég csak arra ösztönözni a közösségi oldalakat
böngésző keresztényeket, hogy a kommunikáció befogadói legyenek, hanem
leginkább arra kell felhívni a figyelmet, hogy aktívan éljék meg keresztény
hitüket. Meg kell hívni őket arra, hogy vállaljanak szerepet az egyház
tevékenységeiben, feladatot kell adni a fiataloknak. Az egyházban való
szerepvállalás által pedig az egyház a mindennapi életük részévé válhat.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése