A világhálón keresztül szólni a hívekhez

Dávid Júlia-Noémi, egyetemista, Kolozsvár






A 21. század elején feltevődik a kérdés, hogy milyen módon lehet része az egyház a fiatalok életének? Ahogy a mondás is tartja, ha Mohamed nem megy a hegyhez, a hegy kell menjen Mohamedhez. 





Úgy gondolom, egyre inkább arra van szükség az evangelizáció szempontjából, hogy az egyház


vegye fel a kapcsolatot a fiatalokkal. Hisz a fiatalok olyan úton indultak el, amely a passzivitás útja: passzívak a vallással, az egyházzal szemben. Erre megoldást talán a közösségi oldalak nyújthatnának, hisz már XVI. Benedek pápa is a hit terjesztésének fontos színterének tekintette a közösségi oldalakat. Úgy vélte, nem pusztán azért van szükség a kommunikációnak erre az új eszközére, mert a katolikus egyház lépést akar tartani a korral, hanem mert így mindenkihez el tudja juttatni az evangélium üzenetét. Valóban ez az a felület, ahová emberek milliói látogatnak fel naponta, csak néhányat említve: Facebook, Twitter.
Az emberek nagy része ezeken az oldalakon szembesül a mindennapi hírekkel, tartja a kapcsolatot ismerőseivel, barátaival, olvas érdekességeket. Miért ne találkozhatnánk ugyanitt a szentatya üzeneteivel? Ferenc pápa, átvéve elődjétől, XVI. Benedektől, Twitter fiókon keresztül is kommunikál híveivel. Ő is belátja, hogy ezekkel az új eszközökkel teljesen új csoportokat képes megszólítani az egyház.

Véleményem szerint a 21. században a közösségi oldalakban rejtőzik az evangelizáció kulcsa, hisz a fiatalokat a saját közegükön keresztül kell megszólítani. De nem elég csak arra ösztönözni a közösségi oldalakat böngésző keresztényeket, hogy a kommunikáció befogadói legyenek, hanem leginkább arra kell felhívni a figyelmet, hogy aktívan éljék meg keresztény hitüket. Meg kell hívni őket arra, hogy vállaljanak szerepet az egyház tevékenységeiben, feladatot kell adni a fiataloknak. Az egyházban való szerepvállalás által pedig az egyház a mindennapi életük részévé válhat.


Nincsenek megjegyzések: